رشد استارت آپ های هندی چگونه اتفاق می افتد؟
سایت آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بقیمت :
هنگامی که سرمایهگذاران ریسکپذیر(Venture Capital) یا VC در فرودگاه دهلی فرود میآیند، بسیاری از آنها مستقیما به ایستگاه متروی Aerocity میروند. یک مرکز فناوری با معماری مدرن که بهنظر نمیرسد در سیلیکونولی، سنگاپور یا شانگهای به چشم بخورد. براساس آمار مرکز پژوهشی Tracxn Technologies، بین سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ روی ۲۵۶۲ استارتآپ مستقر در این مرکز سرمایهگذاری شده است. این رقم در سایر مراکز فناوری مانند بنگلور، بمبئی و حیدرآباد، پونه و چنای، از ۴۵۰۰ فراتر رفته است. هند اکنون ۸۰هزار استارتآپ دارد. درآمد آنها در سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۰ میلیارد دلار رشد کرد؛ درحالیکه این رقم در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۱/ ۳ میلیارد دلار بود. به پشتوانه این رشد و سرمایهگذاری VC هند در ردهبندی پس از آمریکا (۱۱۴میلیارد دلار) و چین (۳۴ میلیارد دلار) قرار دارد؛ جایی که بالاتر از اقتصادهای بزرگ مانند آلمان یا فرانسه است.
رشد استارت آپ های هندی چگونه اتفاق می افتد؟
رشد استارت آپ های هندی چگونه اتفاق می افتد؟
براساس گزارش شرکت تحقیقاتی PitchBook، هند ۱۸ یونیکورن، استارتآپ با ارزش بیش از یک میلیارد دلار دارد که مجموع ارزش آنها بالغ بر ۷۲ میلیارد دلار است. بسیاری از نخبگان حوزه مهندسی و مدیریت درحالحاضر ترجیح میدهند بهجای ماندن در شغلی مطمئن در یک شرکت چندملیتی یا دولتی، برای این یونیکورنها کار کنند. در این میان، ۱۵۰ استارتآپ در مراحل آخری جذب سرمایه و تبدیل به یونیکورن هستند. کسبوکارهایی که قول میدهند برای کارکنان خود امکانات رایگان و ثروت به ارمغان آورند. ممکن است آنها بخشهایی از اقتصاد ملی را دوباره پیکربندی کنند. بنابر پیشبینی موهانداس پای، رئیس یک شرکت سرمایهگذاری ریسکپذیر و یک غول فناوری هند، طی یک دهه استارتآپهای هند به سه برابر شدن تولید ناخالص ملی کمک خواهند کرد. البته چشمانداز روشن اکوسیستم استارتآپی هند تنها در پیشبینی این سرمایهگذاری مشاهده نمیشود، بلکه مطبوعات تجاری هند نیز داستانهای شگفتانگیزی از آنها نقل میکنند. شرکتهای سرمایهگذاری ریسکپذیر امیدوارند از موفقیت Flipkart، پلتفرم تجارت الکترونیکی که والمارت آن را خرید، تقلید کنند. با وجود این وعده غیرقابل انکار هند، اما نگرانیهایی در رابطه با اکوسیستم استارتآپی هند انتظار میرود. سرمایهگذاران ریسکپذیر هند راه درازی را طی کردهاند. در سال ۲۰۰۵، زمانی که راجان آناند از شرکت سرمایهگذاری سکویا، از آمریکا به هند بازگشت، شرکتهای VC مهمی شکل گرفتند. شرکتهای خارجی بهدنبال جبران شکاف بین استارتآپها و VCها بودند. شرکتهای مهم آمریکایی از جمله Accel، Matrix و Lightspeed، از آن زمان، اغلب دفاتر خود در هند را تاسیس کردند. از طرفی سرمایهگذارانی مانند صندوق ثروت ملی سنگاپور، غولهای تکنولوژی چینی مانند تنسنت و علیبابا، شرکت سافتبانک ژاپن، به این اکوسیستم وارد شدند.
رشد استارت آپ های هندی چگونه اتفاق می افتد؟
مطالب بیشتر برای مطالعه:
روند افزایش [ آگهی دیجیتال ] و [ تبلیغات دیجیتال ] در ایران و جهان
بررسی تبلیغات و آگهی [ ال سی من ] توسط سایت آگهی رایگان بقیمت
بررسی آگهی نوشیدنی های عالیس توسط سایت آگهی رایگان بقیمت
مقایسه تبلیغات اینترنتی با تبلیغات سنتی-توسط سایت درج آگهی رایگان بقیمت
مزایای تبلیغات و آگهی رایگان در سایت های دیوار، شیپور و آفتاب
بازاریابی دیجیتال چیست؟ (قسمت اول: توسط آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بقیمت)
تبلیغات و آگهی اینترنتی چه اثراتی در کسب و کار دارد؟
سایت آگهی رایگان ، تبلیغات رایگان و توسعه کسب و کار بقیمت bgheimat
منبع: اکونومیست