بررسی آگهی و تبلیغات شهر فرش – قسمت اول

سایت آگهی رایگان و تبلیغات رایگان بقیمت  :

آگهی و تبلیغات شهر فرش از جمله تیزر هایی است که مطمئناً بار ها در تلویزیون مشاهده کرده اید. ما در این متن سعی کردیم به بررسی آگهی و تبلیغات شهر فرش بپردازیم و از زوایای مختلفی به آن نگاه کنیم. شهر فرش توانسته در چند سالی که پا به عرصه ی خرید و فروش بگذارد، سر و صدای زیادی به پا کند. عمده ترین علت معروفیت بالای شهر فرش را می توان روند تبلیغاتی مطلوب و گسترده ی آن معرفی کرد که منجر شده در حال حاضر مورد شناخت همه قرار بگیرد. اگر نگاهی به تیزر های تبلیغاتی شهر فرش بیندازید می بینید، دارای لیست بسیار متنوع و بلند بالایی است؛ چرا که همواره در حال پخش تیزر هایی جدید تر و با مضمون هایی بهتر است.

بررسی آگهی و تبلیغات شهر فرش - قسمت اول

بررسی آگهی و تبلیغات شهر فرش – قسمت اول

 

شهر فرش در واقع یک هایپر مارکت فروش انواع و اقسام فرش های ماشینی است. انواع برند های ایرانی در زمینه ی تولید فرش ماشینی به همراه انواع فرش های وارداتی از کشور های ترکیه، هند و غیره مهم ترین فرش های موجود در این هایپر مارکت را تشکیل داده اند. شهر فرش در کیلومتر ۱۵ جاده قدیم واقع شده است. اگر شما در شهر تهران زندگی می کنید به طور حتم در معرض عمده ی تبلیغات این برند قرار گرفته اید. چرا که شهر فرش نه تنها در رسانه ی ملی، بلکه به طوری ویژه در سطح شهر تهران مانور تبلیغاتی گسترده ای پیاده سازی کرده است.

اگر نگاهی به مجموعه آگهی های شهر فرش بیندازید با تنوع بالایی در ساخت تیزر های تبلیغاتی رو به رو خواهید شد، این تنوع به گونه ای بالاست که در تیزر های تبلیغاتی از موضوعات مختلفی استفاده شده است. این مسئله نشان دهنده ی کارگردانی های مختلف تیزر هاست. یعنی هر یک از آگهی های تبلیغاتی به وسیله ی کارگردان های مجزایی ساخته شده اند، که این مسئله باعث شده، تصویر واحد و یک شکلی در ذهن ها تشکیل نشود. به طور کلی آگهی های تبلیغاتی باید به گونه ای باشند که هر کسی با شنیدن اسم برند مورد نظر سریعاً تصویر و صدای مشخصی را در ذهن خود تداعی کند. با شنیدن اسم شهر فرش نیز شاید تصاویر مشخصی از فضای داخلی هایپر در ذهن تداعی شود ولی هیچ صدای محوری به وجود نخواهد آمد، چرا که ایده پردازی ها بسیار گوناگون و بدون یک پارچگی هستند.

به اعتقاد نگارنده شهر فرش دو دوره تبلیغاتی را پشت سر گذاشته است. در دوره ی اول نظیر اکثر برند های تازه تاسیس شده شاهد تبلیغات عادی از این برند بودیم. تبلیغاتی که نه در بعد محتوا حرفی برای گفتن داشت و نه در بعد انسجام تولیدات تبلیغاتی. تبلیغاتی که در قالب نقد به اصطلاح منتقدین، آثاری ماقبل نقد هستند. در واقع تبلیغاتی که چندان نقدی را نمی طلبند و هیچ ادعایی هم ندارند. تبلیغاتی که از عرف صنعت خودش تبعیت می کند‌. تبلیغاتی که ایده اش، به عنوان اولین ایده، به ذهن هر تبلیغاتچی می رسد. آن چه که در دوره اول تبلیغات این برند بیش از همه به چشم می آید دست کم گرفتن مخاطب در حوزه ی ایده پردازی و ساخت است. تبلیغاتی که فریاد می زند ما هم یکی هستیم مثل همه.

بررسی آگهی و تبلیغات شهر فرش - قسمت اول

بررسی آگهی و تبلیغات شهر فرش – قسمت اول

 

اما لازم است بگوییم روند تبلیغاتی شهر فرش در دوره ی دوم خود تغییرات بسیار زیادی کرد و دست به دامن خلاقیت شد. در این دوره از تبلیغاتی که شهر فرش ارائه داد، ایده های خلاقانه ی بسیار زبادی به جهت جلب توجه و وسوسه ی افراد استفاده شد. از جمله برخی از این ایده ها عبارت هستند از رو نمایی از اولین فرش ۱۲۰۰ شانه، راه اندازی و احرای کمپین تبلیغاتی خرید دلچسب تابستاتی، کمپین جشنواره ی خرید شهریور تا مهر، کمپین ما از شهر خرید می کنیم، فرش اقساطی با بهترین شرایط و …

 

برای ادامه کلیک کنید...